top of page

Testy opakowań jednostkowych

Niezależnie od materiału i technologii wytwarzania muszą spełnić ogromną ilość wymagań wynikających z faktu, że muszą kooperować zarówno z produktem, jak i z pozostałymi komponentami opakowaniowymi. Współpracują z maszynami i technologiami. Po dotarciu

na półki sklepowe zachęcają klientów do zakupu a później do użytkowania. Zależnie od swojej konstrukcji i przeznaczenia łatwiej lub trudniej udostępniają swoją zawartość, gwarantują, że okres przydatności produktu będzie dochowany lub wręcz przedłużony. Użytkownik będzie zadowolony biorąc produkt do ręki a dziecko będzie miało znacznie utrudniony dostęp, gdy to konieczne.

Dla osiągnięcia swoich wszystkich zdolności oraz stawianych wciąż nowych celów i wyzwań opakowania są coraz częściej bardzo wyrafinowanymi przedmiotami i za każdym razem wymagają dbałego podejścia i oceny.
Najładniejsze obrazki i złożone zabiegi marketingowe nie uczynią opakowania bardziej
przydatnym, wydajnym ekonomicznie i eko-pozytywnym.

Przy niefrasobliwym podejściu opakowania stają się drogie i nieefektywne przy czym koszty przez nie wygenerowane są bardzo rozproszone i trudne do identyfikacji. Wyspecjalizowane testy

i pomiary wsparte odpowiednim aparatem matematycznym potrafią jednoznacznie identyfikować opakowania nie spełniające kryteriów specyfikacji. Potrafią określić ilość opakowań złych

w badanej partii lub poziom potencjalnych zagrożeń i utrudnień.

Opakowania nie sprawdzone i nieprzetestowane o niepotwierdzonych właściwościach są wielką zagadką i w końcowym rozliczeniu mogą okazać się bardzo drogie. W znaczącym stopniu mogą decydować o sukcesie produktu i wyniku finansowym producenta. Odpowiednie pomiary i testy zapewniają niskie koszty produkcji, logistyki i sprzedaży. Spotykają się one z uznaniem klientów

i ograniczają swój wpływ na środowisko.

bottom of page